boclau.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Hallo allemaal,
Welkom bij mijn weblog.
Kijk gerust even rond. Ik zou het leuk vinden als je dan ook gelijk een berichtje achter laat.
Liefs van Tanya

Bericht achterlaten doe je zo:
Onder elk stukje tekst staat: reageer of reacties 1 (of meer). Daar klik je op. Daarna scrol je naar beneden, vul je het formulier in en dan ben je klaar.

Gouden mandjes gezocht:

Rexie is een al wat oudere hond met wat gezondheidsproblemen, maar een echte lieverd! Helaas heeft hij nog steeds zijn gouden mandje niet gevonden....
Lijkt het je wat om Rexie een gouden mandje te bieden? Zie Hof van Ede

Interesse voor andere dieren? Zie Stichting Cavia Gelderland, Huize Pluis of de Hof van Ede

Lid van:

Mijn vriendenaward:

Gekregen vriendenawards:

Dankjulliewel!

Andere awards:

Meer nieuws uit het Zwarte Woud

Woensdagmiddag maakten we een korte wandeling naar de Ruïne Wasseneck. Helaas viel de wandeling wat tegen: de ruïne en het wandelpad waren niet goed onderhouden (veel hoog gras), de weg was niet overal goed aangegeven en onderweg hadden we veel last van steekvliegen. Toch was de omgeving wel weer erg mooi. 's Avonds hebben we met zijn allen de Kolonisten van Catan gespeeld.

Donderdagmiddag gingen we naar een wolven- en berenpark. Het is, net zoals het berenbos in Ouwehands, een opvang voor mishandelde beren. Er waren 9 beren, waarvan het merendeel in het circus had gewerkt en 3 wolven, die uit een dierentuin kwamen. De wolven zijn therapeuten voor de getraumatiseerde beren en helpen de beren om weer normaal berengedrag te vertonen. De dieren hadden een fantastische plek om te wonen: veel ruimte en een omgeving die heel erg op het wild lijkt. Af en toe moesten we goed speuren naar de beren en wolven, vooral de wolven hadden niet zoveel zin om zich te laten zien. Aan de ene kant is het natuurlijk jammer dat er zoveel struikgewas is dat je de beren en de wolven niet goed kan zien, maar aan de andere kant lijkt het me voor de dieren fijn om zich te kunnen verstoppen en is het in het wild natuurlijk ook zo. Toen wij er waren, werden de dieren net gevoederd. Ze kregen een gevarieerd dieet van groente, fruit en vlees. De beren gingen meteen op het fruit af, de wolven op het vlees. Ik vond het park mooier dan Ouwehands, ook al hebben de beren in Ouwehands natuurlijk ook een prachtplek. Ook deze avond hebben we weer een spelletje gespeeld.

Vrijdag gingen we al voor de lunch weg. Het was namelijk een eindje rijden naar de Feldberg, waar we ook een lange wandeling wilden maken. Om half 1 waren we bij de Feldberg en voordat we aan de wandeling begonnen, hebben we eerst broodjes gegeten. Het begin van de wandeling was een stuk drukker dan de andere wandelingen die we hadden gedaan. Maar later werd het weer lekker rustig. We liepen door een afwisselende omgeving: van alpenweides met schitterend uitzicht tot avontuurlijke bospaadjes. Halverwege hebben we nog een ijsje gegeten. Helaas was de wandeling niet helemaal goed aangegeven en liepen we 2 kilometer om. Pas laat waren we weer terug bij de auto. Op de terugweg hebben we bij een restaurant heerlijk gegeten en om negen uur waren we weer in ons huisje.

Zaterdag waren we allemaal nog moe van de lange wandeling van vrijdag en daarom besloten we het rustig aan te doen. We hebben een heel korte wandeling naar de waterval van Triberg gemaakt. De Triberger wasserfälle is de hoogste waterval van Duitsland en erg mooi om te zien. Ook deze plek was (natuurlijk) iets meer toeristisch. We hebben rond de waterval ook nog 2 eekhoorntjes gezien. Via wat souvenirwinkels zijn we terug naar de auto gelopen en daarna zijn we even wat gewone boodschappen gaan doen. 's Avonds hebben we zelfgemaakte hamburgers gegeten en na het eten hebben we weer de Kolonisten van Catan gespeeld.

Vandaag, zondag, stond er weer een lange wandeling op de planning en zaten we al vroeg in de auto. Ook deze wandeling was wat drukker. Met een bus werden we naar het beginpunt van de wandeling gebracht. We liepen door de Wutachschlucht, een schitterende kloof met steile rotswanden, smalle en avontuurlijke wandelpaden, de mooie rivier de Wutach, schitterend uitzicht en een hele mooie waterval. Dit is tot nu toe de mooiste wandeling van deze vakantie! Tijdens het wandelen zagen we nog een zevenslaper (voor wie dit dier niet kent: stel je een muis voor met een eekhoornstaart, familie van de muis) en een muisje (wat voor muis het precies was, heb ik niet kunnen achterhalen). Rond zes uur hebben we in een restaurant heerlijk gegeten. Voor weinig geld hadden we heel veel en lekker eten. Terug in het huisje hebben we de Nederlandse voetbalvrouwen nog even aangemoedigd. Helaas heeft het niet geholpen, want ze hebben met 1-0 verloren.