boclau.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Hallo allemaal,
Welkom bij mijn weblog.
Kijk gerust even rond. Ik zou het leuk vinden als je dan ook gelijk een berichtje achter laat.
Liefs van Tanya

Bericht achterlaten doe je zo:
Onder elk stukje tekst staat: reageer of reacties 1 (of meer). Daar klik je op. Daarna scrol je naar beneden, vul je het formulier in en dan ben je klaar.

Gouden mandjes gezocht:

Rexie is een al wat oudere hond met wat gezondheidsproblemen, maar een echte lieverd! Helaas heeft hij nog steeds zijn gouden mandje niet gevonden....
Lijkt het je wat om Rexie een gouden mandje te bieden? Zie Hof van Ede

Interesse voor andere dieren? Zie Stichting Cavia Gelderland, Huize Pluis of de Hof van Ede

Lid van:

Mijn vriendenaward:

Gekregen vriendenawards:

Dankjulliewel!

Andere awards:

Het zwarte woud

En het is weer vakantietijd! Dit jaar hebben we een huisje gehuurd in het Zwarte Woud in Duitsland.

Zaterdagochtend zijn we om een uur of negen in de auto gestapt. Het was niet zo ver rijden en dus hoefden we ook niet zo vroeg weg. Onderweg hebben we wat file gehad, maar om vijf uur stonden we in ons huisje. Het huisje is redelijk groot en heeft twee verdiepingen met op de eerste verdieping een badkamer, keuken en ruime huiskamer en op de tweede verdieping alleen twee slaapkamers. Op de veranda kunnen we 's ochtends heerlijk in het zonnetje zitten en 's avonds kunnen we genieten van een fris briesje. Nadat we alles uit de auto hadden gehaald, hebben we dan ook lekker even buiten gezeten. Helaas deed het internet het niet, er ontbrak een kabeltje van de router. Omdat er iemand naar zou komen kijken, moest er iemand thuis blijven en dus hebben we eten gehaald bij het restaurant van het park. Het restaurant heeft een uitgebreide menukaart met zowel Griekse en Italiaanse als Duitse gerechten. Het was moeilijk kiezen, maar uiteindelijk had iedereen een keuze gemaakt: Dennis en ik namen een pizza gyros, mijn vader gyros (zonder pizza dus) en mijn moeder een schnitzel met frietjes en een salade. Het was erg lekker en hier zouden we zeker nog wel een keer gaan eten. Na het eten hebben Dennis en mijn ouders nog een spelletje Risk gespeeld. Ik had niet zoveel zin en heb in plaats daarvan een boek gelezen.

Zondagochtend hebben we verse broodjes gehaald bij de bakker op het terrein. De bakker had een ruime keuze aan verschillende broodjes. De komende dagen hebben we dus lekkere, verse broodjes voor het ontbijt (en de lunch). 's Middags hebben we een kleine wandeling rond het park gemaakt. Het was een mooie wandeling door de bossen, langs de velden en door het kleine dorpje in de buurt. We zijn alleen vergeten foto's te maken. Onderweg zijn we even gestopt bij een restaurant, die goed stond aangeschreven. Helaas ging het restaurant pas volgende week open. Waarschijnlijk is het hier nog geen hoogseizoen, want ook tijdens de wandeling kwamen we nauwelijks andere mensen tegen. Heerlijk rustig dus! De winkels waren op zondag niet open en dus moesten we (vonden we helemaal niet erg) 's avonds weer uit eten. Omdat we geen zin hadden om naar het dorp te gaan, hebben we 's avonds in het restaurant van het park gegeten. Weer was het eten erg lekker. Na het eten hebben Dennis, papa en ik de Kolonisen van Catan gespeeld.

Maandagochtend zijn we eerst boodschappen gaan doen in het dorp en na de lunch wilden we weer een klein stukje wandelen. Deze keer hadden we een wandeling uitgezocht van 3 uur met mooie uitzichten naar de bron van de Donau. De wandeling was erg mooi, maar was helaas niet zo kort als we hadden gedacht. We hebben er meer dan 4 uur over gedaan. Halverwege zijn we bij een uitkijktoren nog even gestopt voor een lekker ijsje. Om acht uur waren we pas weer thuis. Snel hebben we het avondeten klaargemaakt. Voor het avondeten hadden we biefstuk, stokbrood met kruidenboter (dat achteraf kruidenkaas bleek te zijn), sla met tomaat en een groentemix. De rest van de avond hebben we niet veel meer gedaan.

Vandaag is het alweer dinsdag en houden we lekker een rustdag. Veel meer dan lezen en spelletjes spelen gaan we niet doen.