boclau.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Hallo allemaal,
Welkom bij mijn weblog.
Kijk gerust even rond. Ik zou het leuk vinden als je dan ook gelijk een berichtje achter laat.
Liefs van Tanya

Bericht achterlaten doe je zo:
Onder elk stukje tekst staat: reageer of reacties 1 (of meer). Daar klik je op. Daarna scrol je naar beneden, vul je het formulier in en dan ben je klaar.

Gouden mandjes gezocht:

Rexie is een al wat oudere hond met wat gezondheidsproblemen, maar een echte lieverd! Helaas heeft hij nog steeds zijn gouden mandje niet gevonden....
Lijkt het je wat om Rexie een gouden mandje te bieden? Zie Hof van Ede

Interesse voor andere dieren? Zie Stichting Cavia Gelderland, Huize Pluis of de Hof van Ede

Lid van:

Mijn vriendenaward:

Gekregen vriendenawards:

Dankjulliewel!

Andere awards:

San José
Zaterdagavond hebben we eerst de konijntjes naar de oppas gebracht en daarna reden we met de auto naar Brussel. We hadden geen last van file en dus waren we lekker op tijd bij het van der Valk hotel. Bij het inchecken kregen we een upgrade, zodat we twee kamers naast elkaar hadden. De kamers zagen er mooi uit en waren lekker ruim. De drankjes (cola, water, bier en wijn) die in de minibar stonden, waren in de prijs inbegrepen. Een goed begin van de vakantie dus.

Zondagochtend stonden we al vroeg op, want we moesten om zes uur met de hotelbus naar het vliegveld. Omdat we zo vroeg weg moesten, konden we niet ontbijten in het hotel. Op het vliegveld hebben we eerst onze koffers ingeleverd (we hadden thuis al ingecheckt) en daarna was het tijd voor het ontbijt. Na het ontbijt zijn we rustig naar de gate gelopen en om acht uur vertrok het vliegtuig naar Madrid. Rond half elf landden we in Madrid. Ons volgende vliegtuig zou om tien voor twee gaan en dus hadden we genoeg tijd om even te lunchen en naar de volgende gate te lopen. We zijn al op verschillende vliegvelden geweest, maar nog nooit op zo'n groot vliegveld als Madrid. Het kostte ons zeker een half uur om bij de volgende gate te komen en we moesten ook een stuk met de trein. Helaas vertrok ons vliegtuig naar Panama niet op tijd. De mannen die de bagage in het vliegtuig moesten zetten, hadden een probleem (een van hun wagens was kapot gegaan) en het duurde even voordat ze het probleem hadden opgelost en de bagage in het vliegtuig was. Onderweg naar Panama werden we goed verzorgd; we kregen nog een late lunch (op het menu stonden gehaktballen of vegetarische lasagna), snack (broodje tonijn), ontbijt (broodje ham-kaas, bosbessenyoghurt en een zoet broodje) en geregeld drinken. Tien uur later landden we in Panama. Daar moesten we vlug doorlopen, want we hadden door de vertraging maar een half uur om over te stappen! Gelukkig waren we niet de enige en was het vliegveld van Panama niet zo groot. De vlucht van Panama naar Costa Rica duurde maar een uurtje en tijdens de vlucht kregen we nog een broodje (met kip of met rosbief). Op het vliegveld van Costa Rica werden we opgewacht door iemand van onze reisorganisatie en deze bracht ons naar het hotel in de hoofdstad San José. We zijn vroeg naar bed gegaan, want we waren allemaal behoorlijk moe van de lange reis.

Vanochtend begonnen we met een Costa Ricaans ontbijt. Een Costa Ricaans ontbijt bestaat uit: drie verschillende vruchten (watermeloen, meloen en een onbekende andere vrucht), scrambled eggs, rijst met bonen, gebakken banaan en een glas vruchtensap. Om negen uur hadden we een afspraak met onze reisorganisatie. De reisorganisatie zou ons nog wat meer informatie geven en we konden gelijk ook wat vragen stellen over de verdere reis. 's Middags zijn we naar de binnenstad van San José gelopen. Daar kwamen we een paar dingen over Costa Rica te weten:
1. In Costa Rica kan je niet pinnen met je Maestro kaart (gelukkig konden we wel geld pinnen met onze creditcard).
2. De mensen in Costa Rica zijn niet goed met een kaart. Ze weten niet waar op de kaart we op dat moment zijn en ook niet waar het gebouw is wat we zoeken (we hebben het verschillende keren gevraagd).
3. De mensen uit Costa Rica zijn allemaal zeer behulpzaam.
4. "Mind your Step". De stoep is slecht en in het hotel zijn er veel trappetjes en drempels. Je moet dus goed uitkijken waar je loopt.
5. Alle winkels hebben een bewaker in de winkel staan.

In San José dachten we even wat geld te pinnen. De eerste bank die we probeerden, gaf een rare foutmelding en dus gingen we (toch wel een beetje bezorgd) naar een volgende bank. Ook daar lukte het niet; we kregen een melding dat de kaart geblokkeerd was. Bij een medewerker vroegen we wat er aan de hand was en die vertelde ons dat we hier (en bij de eerste bank) niet met een Maestro kaart konden pinnen. Maar bij een andere bank was dat wel mogelijk en dus gingen we op weg naar de derde bank. Omdat er een lange rij was, hebben we eerst maar even gevraagd of we hier wel konden pinnen. De man van de beveiliging vertelde dat het systeem van de banken in Costa Rica geen Maestro kaart accepteerde. Maar hij dacht dat we bij de supermarkt waarschijnlijk wel wat geld konden pinnen en dus liepen we naar deze supermarkt. Helaas accepteerden ze ook in de supermarkt geen Maestro kaart. Heel vreemd, want we hadden overal gelezen dat het wel mogelijk was om te pinnen in Costa Rica. Gelukkig konden we via onze creditcard wel geld pinnen. Ondertussen was het half een en dus zijn we bij de Pizza Hut wat gaan eten. Na het eten wilden we alvast een pas halen voor alle nationale parken. De reisorganisatie had op onze kaart aangegeven waar we moesten zijn, maar we konden het niet vinden. We hebben het twee keer gevraagd, maar niemand wist waar het dan wel zou moeten zijn. Omdat we al behoorlijk veel hadden gelopen, besloten we maar weer terug naar ons hotel te gaan. De rest van de middag hebben we het rustig aan gedaan. Vanavond eten we in het hotel en gaan we vroeg naar bed. Morgenochtend worden we namelijk om zes uur opgehaald en gaan we naar Tortuguero. Tortuguero ligt midden in het oerwoud (alleen per boot te bereiken) en ons volgende hotel heeft misschien geen internet.