boclau.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Hallo allemaal,
Welkom bij mijn weblog.
Kijk gerust even rond. Ik zou het leuk vinden als je dan ook gelijk een berichtje achter laat.
Liefs van Tanya

Bericht achterlaten doe je zo:
Onder elk stukje tekst staat: reageer of reacties 1 (of meer). Daar klik je op. Daarna scrol je naar beneden, vul je het formulier in en dan ben je klaar.

Gouden mandjes gezocht:

Rexie is een al wat oudere hond met wat gezondheidsproblemen, maar een echte lieverd! Helaas heeft hij nog steeds zijn gouden mandje niet gevonden....
Lijkt het je wat om Rexie een gouden mandje te bieden? Zie Hof van Ede

Interesse voor andere dieren? Zie Stichting Cavia Gelderland, Huize Pluis of de Hof van Ede

Lid van:

Mijn vriendenaward:

Gekregen vriendenawards:

Dankjulliewel!

Andere awards:

Marina Ballena en wandeling met de tuinman
Woensdag moesten we weer vroeg op staan, want we gingen een dolfijnentour doen. Om acht uur werden we bij het hotel opgehaald en om half negen zaten we in een boot op zee. Met de boot zouden we door het onderwater nationaal park Marina Ballena varen. Het walvisseizoen is in Costa Rica net begonnen en de eerste walvissen waren alweer gezien. Na een tijdje varen, kregen we te horen dat er ergens walvissen waren gespot en snel gingen we die richting uit. Even later zagen we inderdaad twee bultrugwalvissen boven water komen. Wauw! Waarschijnlijk waren het twee volwassen walvissen en deze twee hebben we een tijdje gevolgd. In de buurt zaten nog twee andere bultrugwalvissen en dit waren moeder en kind. Nadat we ook deze walvissen een tijdje hadden gevolgd, gingen we naar het walviseiland.

Bij het walviseiland zitten veel vogels en naast veel volwassen vogels (zoals pelikanen, ibissen en bruine vogels) zagen we ook drie babyvogels. De bruine vogels (de Nederlandse naam weet ik niet) hadden een wit jong en de vader was aan het oppassen. Via de mooie kust (met grotten) zijn we naar de walvisrotsen gevaren. Hier konden we snorkelen. Gelukkig was het zicht een stuk helderder dan dinsdag en konden we veel gekleurde visjes en een mooie zeester zien. Via een trapje klommen we weer de boot in en gingen we terug naar het strand. De dolfijnentour duurde niet de hele dag, maar we werden goed verzorgd. We kregen regelmatig een flesje water en een stuk fruit (ananas en watermeloen) aangeboden.  Om half twee waren we weer terug in ons hotel en de rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan. ’s Avonds hebben we weer in het restaurant van het hotel gegeten.

Donderdagochtend moesten we om zeven uur bij de receptie staan. We gingen met de tuinman een wandeling maken. We hadden in de reisbeschrijving al gelezen dat de tuinman weinig Engels sprak, maar goed kon wijzen. Het Nederlandse meisje, dat stage liep in het hotel, ging met ons mee en kon zo af en toe het Spaans vertalen. Boven de receptie zat, in een boom, een grote leguaan. Wij konden de leguaan alleen via de telescoop zien, maar de tuinman heeft hem met blote ogen gespot. We liepen eerst de heuvel op, waar we uitzicht hadden over een kleine vallei. In de bomen zaten verschillende roofvogels (waaronder een havik en een gier). Daarna liepen we een rondje door het weiland en het dorp achter het hotel. Het was warm en waarschijnlijk waren er daarom minder dieren te zien. We zagen nog: een paar spinnen, de nationale boom van Costa Rica, een paar mooie vlinders, een hagedis, een vogelnest met vogels, twee bijennesten, meerdere termietennesten, twee mierennesten, een grote groep ibissen (grote, witte vogels), nog een paar roofvogels, een specht, mooi gekleurde kevertjes en andere insecten. De tuinman rook nog een miereneter (en ik dacht dat ik het ook rook), maar we zagen de miereneter niet. In het Spaans vertelde de tuinman ook veel over de verschillende dieren. Zo vertelde hij dat een stekelvarken (die hier in Costa Rica in de bomen wonen) een luiaard kan wurgen en daarna opeet. Om negen uur waren we weer bij de receptie en konden we ontbijten.

Aan het eind van de middag zijn we nog even naar het strand gewandeld. Bij Playa tortuga zouden mooie grotten te zien zijn. Op het strand vond ik nog een paar aparte schelpen. De grotten waren alleen met eb te bereiken en wij waren helaas een beetje te laat om droog naar de grotten te lopen. Papa en Dennis zijn door het water nog wel even naar de grotten gelopen, mama en ik zijn op het strand gebleven. Op de terugweg was een deel van het wandelpad overstroomd en een klein meertje geworden en hier zijn we met blote voeten doorheen gelopen. ’s Avonds hoorden we bij het avondeten dat het water abnormaal hoog stond en dat het wandelpad normaal droog is. Ook hoorden we dat de hoteleigenaar ook op het strand was, omdat er, door het hoge water, veel slangen en kaaimannen op het strand en in het water waren. Oei, gelukkig wisten we dat niet toen we het meertje met blote voeten overstaken en hebben we ook geen slangen of kaaimannen gezien! Van het hotel kregen we na het avondeten een gratis drankje aangeboden en we kozen voor een typisch Costa Ricaans drankje. We kregen Costa Ricaanse rum, behoorlijk sterk, maar wel lekker.