boclau.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Hallo allemaal,
Welkom bij mijn weblog.
Kijk gerust even rond. Ik zou het leuk vinden als je dan ook gelijk een berichtje achter laat.
Liefs van Tanya

Bericht achterlaten doe je zo:
Onder elk stukje tekst staat: reageer of reacties 1 (of meer). Daar klik je op. Daarna scrol je naar beneden, vul je het formulier in en dan ben je klaar.

Gouden mandjes gezocht:

Rexie is een al wat oudere hond met wat gezondheidsproblemen, maar een echte lieverd! Helaas heeft hij nog steeds zijn gouden mandje niet gevonden....
Lijkt het je wat om Rexie een gouden mandje te bieden? Zie Hof van Ede

Interesse voor andere dieren? Zie Stichting Cavia Gelderland, Huize Pluis of de Hof van Ede

Lid van:

Mijn vriendenaward:

Gekregen vriendenawards:

Dankjulliewel!

Andere awards:

Manuel Antonio

Vrijdag gingen we naar ons volgende hotel in Quepos. Het was een eindje rijden (zo’n vijf uur, de langste reisdag) en dus hadden we broodjes meegenomen. Onderweg zijn we nog een keer gestopt bij een mooie brug. Hier zouden af en toe krokodillen te zien zijn, maar helaas wij zagen ze niet. Om één uur stopten we om te lunchen en ook deze keer hadden we een goed lunchplekje uitgekozen; mooi uitzicht op zee en er vloog een groep rode ara’s langs. Rond half vijf waren we in Quepos. Het stadje Quepos valt wat tegen, maar ons nieuwe hotel is erg mooi. Dennis en ik hebben gelijk het zwembad uitgeprobeerd en daarna hebben we in het stadje wat gegeten.

Op zaterdag gingen we naar het nationaal park Manuel Antonio. Het is een redelijk bekend park en het was er dan ook behoorlijk druk. We liepen achter gidsen aan het park in en zagen algauw een duizendpoot, een hagedis, verschillende luiaards, een groep brulapen (Howler monkeys), een boomkikker en (sorry Hans) een bananenspin. Op het strand was een groep apen (White-troated Capuchins). We konden heel dichtbij komen en ze goed op de foto zetten. Eén apenmoeder gaf vlak voor onze ogen borstvoeding. Terwijl iedereen de apen op de foto aan het zetten was, keek ik achter de groep fotografen en zag daar een wasbeer (raccoon) lopen. De wasbeer was aan het kijken of hij nog wat eten kon stelen en even later zat hij op het strand in een tas. Een slimme wasbeer, om gebruik te maken van de afleiding van de apen!

Nadat we genoeg mooie foto’s van de apen (en de wasbeer) hadden, zijn we doorgelopen naar een volgende wandeling. We hadden schitterend uitzicht op zee en zagen verschillende krabben (in een hol langs het wandelpad) en een paar leguanen. Terug op het strand hebben we wat gegeten en gedronken en daarna zijn Dennis en ik af gaan koelen in de zee. Het was even een gedoe om na het zwemmen weer zandloze voeten te krijgen (er was maar één werkende douche/kraan). Maar uiteindelijk is het toch gelukt en konden we een volgende wandeling gaan doen. Ook bij deze wandeling hadden we schitterend uitzicht op zee. In de bomen naast en boven het wandelpad zat een groep brulapen en verder hebben we weer een aantal krabben gezien. Dennis en papa zagen ook nog een hert, maar die hebben mama en ik helaas niet gezien.

Na deze wandeling zijn we naar de uitgang van het park gelopen en daar zagen we weer een groep White-troated Capuchins. De apen waren nu aan het spelen en ze raceten een paar keer vlak voor onze voeten langs. Erg leuk om te zien! Een paar apen besloten ook even te gaan wippen. Bij de uitgang kon je alleen met een boot het park uit. Omdat het vloed was, was het wandelpad overstroomd en in het water konden er krokodillen zitten (helaas niet gezien). We werden voor een paar dollar met de boot naar de overkant gebracht. Onderweg naar ons hotel zijn we gestopt bij El Avion om wat te eten. El Avion is een oud gevechtsvliegtuig dat is omgebouwd tot een leuk restaurant. Vanuit ons tafeltje hadden we erg mooi uitzicht over zee. Het eten was lekker en was helemaal niet duur, zeker een aanrader dus!