boclau.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Hallo allemaal,
Welkom bij mijn weblog.
Kijk gerust even rond. Ik zou het leuk vinden als je dan ook gelijk een berichtje achter laat.
Liefs van Tanya

Bericht achterlaten doe je zo:
Onder elk stukje tekst staat: reageer of reacties 1 (of meer). Daar klik je op. Daarna scrol je naar beneden, vul je het formulier in en dan ben je klaar.

Gouden mandjes gezocht:

Rexie is een al wat oudere hond met wat gezondheidsproblemen, maar een echte lieverd! Helaas heeft hij nog steeds zijn gouden mandje niet gevonden....
Lijkt het je wat om Rexie een gouden mandje te bieden? Zie Hof van Ede

Interesse voor andere dieren? Zie Stichting Cavia Gelderland, Huize Pluis of de Hof van Ede

Lid van:

Mijn vriendenaward:

Gekregen vriendenawards:

Dankjulliewel!

Andere awards:

Corcovado en Caño Island

Op zondag konden we weer even uitslapen. Toen we om tien uur wakker werden, hebben we alles ingepakt en zijn we naar ons volgende hotel in Tortuga gereden. Het was niet zo lang rijden en na twee uur waren we al bij ons volgende hotel. Als ‘hotelkamer’ hadden we weer een huisje in het bos en volgens mij is dit toch echt wel de mooiste ‘kamer’ die we hebben gehad! De rest van de middag hebben we niet veel gedaan en ’s avonds hebben we in het restaurant van het hotel gegeten.

Maandag gingen we naar Corcovado Nationaal Park. We werden al om zeven uur opgehaald en dus moesten we weer vroeg op. Een busje bracht ons naar de tourorganisatie in het dorpje Sierpa, ongeveer een uur rijden. Hier zagen mama en ik twee ara’s vliegen en een krokodil in de rivier zwemmen. Corcovado Nationaal Park is alleen per boot te bereiken, maar ligt wel op het vaste land. Met de boot is het driekwartier tot een uur varen door de rivier en daarna nog driekwartier tot een uur door de branding. De golven in de branding waren hoog en de boot schommelde behoorlijk. Toen we bij het park waren, moesten we onze schoenen en sokken uitdoen, want er was geen steiger. De schoenen en sokken mochten daarna nog even uitblijven, want voor de wandeling (met gids) moesten we een riviertje oversteken. We liepen eerst een stuk over het strand en in een boom zagen we twee ara’s. Op het strand waren ook verschillende schelpdiertjes te vinden, die hard voor ons wegliepen.

Bij een riviertje lag een krokodil op en tussen de stenen. Het was even zoeken, want de krokodil zat goed verstopt en we konden alleen zijn staart zien. Bij het riviertje liepen we het bos weer in en daar waren meer dieren te vinden. We hadden een Nederlandse in de groep, die erg in vogels geïnteresseerd was en zij wist samen met de gids een hoop dieren (vooral vogels) te spotten. Zo hebben we verschillende vogels (waaronder een pelikaan, een havik, een ijsvogel, nog een keer twee ara’s, een mannelijke en vrouwelijke variant van een mooi gekleurde vogel, een tijgerreiger en verschillende ibissen), een groep brulapen (met een moederaap met een baby op de rug), een groep Spider Monkeys, twee giftige boomkikkers en hagedissen (Jesus Christ Lizards) gezien. Na bijna drie uur wandelen waren we weer bij het beginpunt en stond de lunch al klaar. De lunch bestond uit fruit, gekruide rijst (met van alles erin), broodjes gezond (zelf te maken), lekkere koekjes en natuurlijk drinken. Tijdens de lunch werd een grote krokodil gespot en deze lag in het riviertje dat we tijdens de wandeling op blote voeten hadden overgestoken (wel iets verderop, maar toch hetzelfde riviertje).

Toen iedereen genoeg gegeten en gedronken had, was het tijd voor de tweede wandeling. Bij de tweede wandeling liepen we naar een mooie waterval en ook deze keer moesten we een riviertje oversteken. Een stukje verderop (ik schat zo’n vijf tot tien minuten lopen) lag er ook weer een krokodil in het water. Na deze wandeling gingen we met de boot weer terug naar Sierpa. Op de terugweg zagen we in de zee twee dolfijnen zwemmen (geen foto’s helaas). We maakten een kleine omweg om door een Mangrove bos te varen (een bos waarbij de bomen allemaal in het water staan) en stopten we nog even bij een boom, want in een holletje lag een grote boa te slapen. De boa is, net zoals de meeste andere slangen in Costa Rica, een nachtdier. In een andere boom zat een grote groep ara’s te eten. Bij de tourorganisatie werden we opgehaald door de buschauffeur en om half vijf waren we weer in ons hotel. ’s Avonds hebben we in het restaurant van het hotel gegeten. In het donker hebben we met een zaklamp nog even gezocht naar kikkers en op een plant vonden we een groene boomkikker.

Dinsdag gingen we snorkelen bij Caño Island. We gingen met dezelfde organisatie mee als maandag en werden om zeven uur opgehaald. In Sierpa stapten we weer in de boot en onderweg naar het eiland kwamen we weer langs het Mangrove bos en de boa. We hadden nu een kleinere boot en in de branding en op zee was het behoorlijk stuiteren.

Bij Caño Island sprongen we vanaf de boot het water in om te gaan snorkelen. We zagen al vrij snel allemaal gekleurde visjes en een rog. De eerste tien minuten was het goed snorkelen, maar daarna werd het zicht helaas minder en konden we weinig zien. Na een half uur werden we allemaal in de boot getild (er was geen trapje) en konden we even uitrusten op het strand. Caño Island was gesloten en we mochten maar tien minuten op het strand zijn. Tien minuten later stapten we dus allemaal weer in de boot en nu gingen we op een ander plekje snorkelen. Helaas was het zicht niet verbeterd en zagen we nog steeds heel weinig. Vanwege het slechte zicht zijn we iets korter in het water geweest dan de eerste keer. Toen we allemaal weer in de boot zaten, gingen we terug naar het vasteland. Onderweg zagen we twee dolfijnen zwemmen en deze keer konden we wel foto’s maken. Ook zagen we twee zeeslangen. Zeeslangen zijn zeer giftig en gebruiken hun gif om vissen te vangen. De zee was op deze plek wat helderder en we zagen de zeeslang in de diepte verdwijnen. Op het vasteland kregen we een late lunch en de lunch bestond weer uit fruit, gekruide rijst, broodjes gezond, een koekje en wat te drinken. Na het eten konden we op het strand wat wandelen (zoals mijn ouders hebben gedaan) of op het strand even uitrusten (zoals Dennis en ik hebben gedaan). Om twee uur gingen we via het Mangrove bos langzaam weer terug naar Sierpa. Onderweg zagen we nog een krokodil zwemmen en twee ara’s in de boom. Bij de tourorganisatie bestelden we nog wat te drinken en toen we wilden afrekenen, kregen we te horen dat het gratis was. Iets eerder dan maandag waren we weer terug in ons hotel. ’s Avonds hebben we in ons hotel wat gegeten.