boclau.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Hallo allemaal,
Welkom bij mijn weblog.
Kijk gerust even rond. Ik zou het leuk vinden als je dan ook gelijk een berichtje achter laat.
Liefs van Tanya

Bericht achterlaten doe je zo:
Onder elk stukje tekst staat: reageer of reacties 1 (of meer). Daar klik je op. Daarna scrol je naar beneden, vul je het formulier in en dan ben je klaar.

Gouden mandjes gezocht:

Rexie is een al wat oudere hond met wat gezondheidsproblemen, maar een echte lieverd! Helaas heeft hij nog steeds zijn gouden mandje niet gevonden....
Lijkt het je wat om Rexie een gouden mandje te bieden? Zie Hof van Ede

Interesse voor andere dieren? Zie Stichting Cavia Gelderland, Huize Pluis of de Hof van Ede

Lid van:

Mijn vriendenaward:

Gekregen vriendenawards:

Dankjulliewel!

Andere awards:

Laatste artikelen
Fred (mijn konijntje, die sinds een paar weken bij mij woont) is zojuist met familie mee naar huis gegaan. De tassen, koffers, snowboards en ski's liggen allemaal al in de auto. Morgenochtend rond een uur of zes stappen we in de auto op weg naar Mayrhove in Oostenrijk. We gaan ook dit jaar weer lekker snowboarden en skieën en natuurlijk worden jullie op deze weblog weer op de hoogte gehouden van onze belevenissen.

Alvast Fijne Kerstdagen en tot snel!
Lees meer...   (7 reacties)
Zaterdag zijn we naar het Taughannock Falls State Park gegaan. Het park ligt naast een van de Finger Lakes en zoals de naam van het meer al aangeeft, heeft het meer de vorm van een vinger. Bij de ingang van het park moesten we een kaartje kopen en dit kaartje (7 dollar) was voor alle State Parken in de buurt geldig. Bij het Taughanock Falls State Park hebben we twee uur langs de bovenkant van de kloof gewandeld. De kloof was erg mooi en had twee mooie watervallen. Ik stapte nog bijna op een kleine slang... De slang leek erg veel op de vorige slang die we hadden gezien en was snel weer in de struiken verdwenen.

Omdat we na de wandeling nog wat tijd over hadden, besloten we naar het Watkins Glen State Park te gaan. We waren niet van plan om heel lang te wandelen, maar omdat het zo mooi was (veel mooier dan het eerste park), hebben we toch de hele wandeling door de kloof gedaan. Het Watkins Glen State Park heeft negentien mooie watervallen en een hele mooie kloof. Het park stond, in tegenstelling tot het vorige park, niet in het ANWB boekje, maar zou er zeker in moeten staan! Na de wandeling zijn we weer in de auto gestapt. Ons volgende hotel stond in Rochester, maar omdat het al zo laat was, hebben we eerst wat gegeten.

Zondag zijn we eerst even naar de Outlet Mall van Niagara Falls (VS) gereden. Hier waren we een paar weken terug ook al geweest, maar Dennis en papa wilden daar toch nog nieuwe schoenen kopen. Nadat iedereen weer wat gekocht had, zijn we naar de grensovergang gegaan. In tegenstelling tot de Amerikanen, deden de Canadezen niet moeilijk en waren we zo weer in Canada. Van oom Hans hadden we gehoord dat er in de buurt van de Niagara Falls nog een mooie waterval was waar je kon zwemmen. Na even zoeken, hadden we de waterval gevonden. We hadden een klein stukje gelopen, toen mama een dier weg zag schieten. Na even wachten, konden we allemaal het dier zien. Het bleek een marter te zijn, die ook even wilde poseren voor een mooie foto.

Toen de marter weer was verdwenen, liepen we door naar de waterval. De waterval was niet makkelijk te bereiken, maar het was alle moeite waard. De waterval was erg mooi en het was heerlijk om even af te koelen in het water. De terugweg ging wat makkelijker, omdat we veel door het water liepen (als het langs de kant wat moeilijker was om te lopen, gingen we gewoon door het water). Deze wandeling/waterval is dus zeker een aanrader om even af te koelen. Rond een uur of acht waren we in Toronto en bij Boston Pizza hebben we wat gegeten.

Maandagochtend hebben we alle koffers weer ingepakt en om elf uur zijn we naar het vliegveld gereden. Het vliegtuig zou pas om half zeven 's avonds vertrekken, maar we moesten de auto al om twaalf uur inleveren. Op het vliegveld hebben we geluncht en daarna was het wachten tot we in konden stappen. De vlucht ging goed en dinsdagochtend om half acht waren we weer in Nederland.

Dinsdag en woensdag heb ik niet veel gedaan en vandaag had ik alweer mijn eerste dienst bij de dierenambulance. Bedankt iedereen voor het volgen en alle reacties! Ik weet niet of en hoe vaak ik de komende tijd ga schrijven, maar ik blijf zeker over de vakanties schrijven.
Lees meer...   (12 reacties)

Maandag en dinsdag zijn we naar New York City gegaan. Omdat ons hotel nog een eindje van New York vandaan was, moesten we deze keer met de bus naar de binnenstad. We zaten wat verder weg dan we hadden gewild, maar gelukkig hadden we in de bus wel mooi uitzicht op de skyline van New York. Helaas kregen we maandagmiddag en dinsdagavond wat regen.

De maandag begon goed, doordat een andere hotelgast probeerde de kapotte helft van het broodrooster te gebruiken en daarbij het brandalarm liet afgaan. Vervolgens stonden zowel de brandweer als de politie in de hal van het hotel... Na het ontbijt zijn we met de bus naar New York gegaan. De bus zette ons af vlakbij Times Square. Times Square is de beroemdste kruising van New York en bestaat uit veel verlichte neonborden (die natuurlijk het best in het donker te zien zijn). Broadway met de verschillende theaters ligt in de buurt van Times Square en daar zijn we natuurlijk ook even doorheen gelopen. Daarna zijn we met de metro naar Ground Zero gegaan. Ground Zero is de plek waar vroeger het World Trade Center stond. Sinds kort zijn ze daar weer aan het bouwen, maar het is toch indrukwekkend om ineens een lege plek tussen alle (hoge) kantoorgebouwen te zien en je te herinneren wat er daar is gebeurd…
Na de lunch zijn we naar het Vrijheidsbeeld gegaan. Met de veerboot werden we naar Liberty Island (waar het Vrijheidsbeeld staat) gebracht. Door de strengere veiligheidsmaatregelen kon maar een beperkt aantal mensen in het beeld en daar hoorden wij helaas niet bij. Maar de buitenkant was ook al heel mooi om te zien. Het Vrijheidsbeeld wordt officieel ‘Liberty Enlightening the World’ genoemd en is 93 meter lang.

Met de volgende veerboot gingen we naar Ellis Island. Ellis Island is een klein eiland voor de kust van New York en hét symbool voor immigratie in Amerika. Tussen 1892 en 1954 kwamen ruim 12 miljoen mensen naar de Verenigde Staten en op Ellis Island werd bepaald of ze het land binnen mochten. Op het eiland was een museum en daar hebben we een tijdje rondgelopen. In het museum waren veel verhalen te lezen en te zien van de mensen die naar Amerika wilden om een nieuw (en hoopten ze beter) bestaan op te bouwen. Erg interessant om te lezen. Rond een uur of vier waren we weer terug op het vaste land en zijn we nog even naar Wall Street (de bekende financiële straat van New York) gelopen. In de buurt van Times Square hebben we wat gegeten en daarna hebben we Times Square en een deel van New York by night (in het donker) gezien. New York is overdag al mooi om te zien, maar ’s avonds is het nog veel mooier…

Dinsdag zijn we eerst naar het Empire State Building geweest. Het Empire State Building is het hoogste gebouw van New York en heeft op de 86ste verdieping een uitzichtpunt. De rij voor het uitzichtpunt was behoorlijk lang en ik geloof dat we wel een uur in de rij hebben gestaan. Maar het uitzicht op New York was schitterend; je kon de hele stad zien. We konden onder andere Central Park zien en daar zijn we na de lunch naar toe gegaan. Central Park is behoorlijk groot (341 ha) en ligt midden in New York. Best apart om tussen alle 'grijze' gebouwen ineens een groot stuk groen te zien. Het park is erg mooi en in de verschillende vijvers waren schildpadden te zien. Maar Central Park is meer dan alleen mooie natuur; het heeft onder andere een kasteel (Belvedere Castle) en een tuin ter nagedachtenis aan John Lennon. Rond zeven uur hebben we op Times Square pizza gegeten en daarna hebben we nog wat souvenirs gekocht.

Woensdag moesten we New York weer verlaten. Via een mooie weg kwamen we bij ons volgende hotel in Albany. Tegenover ons hotel was een winkelcentrum en daar hebben we ’s avonds nog even gewinkeld.

Donderdag zijn we naar het Green Mountain National Forest geweest. Omdat er geen visitor information center was, besloten we gewoon een stuk door het park te rijden. We reden op kleine, onverharde wegen; wegen waarop je grote kans had om wild tegen te komen, maar alleen een grote vogel (wat het precies voor vogel was weten we niet) liet zich zien. Rond etenstijd waren we weer in Albany en bij Outback Steakhouse hebben we wat gegeten.

Vandaag was weer een reisdag en deze keer zouden we door de Adirondacks Mountains rijden. Helaas regende het weer (en af en toe nog behoorlijk hard), waardoor we niet zo’n goed uitzicht hadden. Toch konden we genoeg zien om te zien dat we door een mooi gebied reden. Het hotel waar we nu zitten, staat in Liverpool (ja, ook Amerika heeft een Liverpool). In dit deel van Amerika hebben de steden vaak Europese namen. Zo is er ook een Amerikaanse Rotterdam, Amsterdam en Barneveld.

Lees meer...   (7 reacties)
Dinsdag zouden we dus naar de Niagara Falls (de waterval) gaan. De auto hadden we op een parkeerplaats in het stadje gezet en vandaar was het een klein stukje lopen naar de waterval. Het is een aparte plek voor een grote waterval, want als je door de omgeving rijdt, is het eigenlijk allemaal vrij vlak. De waterval zelf is geweldig mooi en ik denk niet dat er een mooiere waterval bestaat dan deze.

We gingen als eerste naar de Maid of the Mist. De Maid of the Mist is een boot die naar de onderkant van de waterval vaart. Zoals de naam al zegt, is het vlakbij de waterval erg mistig en heb je grote kans om nat te worden. Vandaar dat we, voordat we op de boot stapten, allemaal een blauwe poncho kregen. De boottocht duurde ongeveer 45 minuten en is zeker een aanrader! We werden inderdaad behoorlijk nat, maar op zo’n warme dag was het juist verfrissend. Na de boottocht gingen we naar the Journey Behind the Falls. Zoals de naam al zegt, kom je bij deze attractie achter de waterval. Ik weet niet of het door de geweldige boottocht daarvoor kwam, maar we vonden deze attractie een beetje tegenvallen. Via een tunnel kwamen we onder de waterval en in de tunnel waren er drie doorgangen naar de waterval. In de achterste twee doorgangen kon je het water voor je naar beneden zien storten en in de andere doorgang kon je de waterval van opzij zien. Het was zeker bijzonder en mooi, maar we hadden er denk ik iets meer van verwacht.

Rond één uur zijn we wat gaan eten bij Arby’s en daarna zijn we met de auto de grens overgegaan naar Amerika. Bij de Amerikaanse douane duurde het allemaal erg lang. Er stond een behoorlijke rij voor het stempelen van de paspoorten en mijn ouders moesten opeens hun green card (van 14 jaar geleden) officieel opgeven (ze dachten dat de green card vanzelf zou verlopen, maar dat was blijkbaar niet zo). We hebben twee uur bij de douane gezeten en daarna hebben we nog even geshopt in de factory outlet van Niagara Falls USA. We zijn tot sluitingstijd in de mall gebleven en we hebben allemaal wel wat gekocht. Rond tien uur waren we weer in ons volgende hotel in Kenmore.

Woensdag hadden we een lange reisdag naar Altoona. Het gebied waar we doorheen reden, was schitterend. Maar verder was deze dag niet zo interessant om over te schrijven.

Donderdag gingen we naar de Youghiogheny Gorge in het Ohiopyle State Park. Hier hebben we een korte wandeling van twee uur gemaakt. Tijdens de wandeling liepen we langs een mooie rivier met stroomversnellingen. Onderweg waren er verder nog 2 watervallen en de natural slides (natuurlijke glijbanen) te zien. Het was weer een warme dag en dus hadden we onze zwemkleren meegenomen op de wandeling. Helaas was het behoorlijk druk bij de slides en dus besloten we die maar over te slaan. In het dorp hebben we nog wel even een ijsje gegeten en daarna zijn we naar ons nieuwe hotel in Winchester gereden.

Vrijdag moesten we nog maar anderhalf uur rijden voordat we in Washington DC en bij ons volgende hotel zouden zijn. Eigenlijk konden we pas om drie uur inchecken in het hotel, maar gelukkig was het geen probleem dat we er rond één uur al waren. Nadat we alles in onze kamer hadden gezet, zijn we naar de metro gelopen om Washington DC in te gaan. Omdat het nog steeds zo warm was, wilden we in Washington DC iets met airco doen. Dat iets werd het lucht- en ruimtevaartmuseum, een echt uitje voor Dennis. We hebben een paar uur in het museum rondgelopen en veel mooie en interessante dingen gezien en gelezen. Dennis en papa hebben nog even in een simulator gezeten en vooral Dennis vond dat erg leuk. Na het museumbezoek hebben we wat gegeten bij Ruby Tuesday en met de metro zijn we daarna weer terug naar het hotel gegaan.

Zaterdag zijn we een hele dag in Washington DC geweest. Het hotel had een shuttlebus naar de metro en omdat we wisten dat we vandaag genoeg zouden lopen, kwam dat niet slecht uit. Met de shuttlebus werden we naar de metro gebracht en vandaar uit zijn we naar het centrum van Washington DC gegaan. Veel gebouwen in Washington DC hebben wel iets weg van een Romeinse/Griekse tempel. Heel apart om midden in een ‘nieuwe’ stad zulke gebouwen te zien. We zijn eerst naar de Library of Congress en de US Supreme Court gegaan. Bij de Library of Congress zijn we nog even naar binnen gegaan, het andere gebouw was helaas gesloten. Aan de overkant van deze gebouwen was het Capitol en daar zijn we daarna naar toe gegaan. Het Capitol is het belangrijkste (bestuurlijke) gebouw van de V.S. Hier zetelt de senaat en het huis van afgevaardigden. Door een vriendelijke gids werden we meegenomen het Capitol in. Het Capitol is niet alleen een plaats waar de senaat en het huis van afgevaardigden zitten, maar ook een mooi gebouw met veel standbeelden en schilderingen. Ook werd er informatie gegeven over hoe de V.S. wordt geregeerd. Een interessant en mooi bezoek dus. In Washington DC staat natuurlijk ook het Witte Huis en daar gingen we na de lunch naar toe. Het Witte Huis ziet er in het echt toch wel wat anders uit dan op tv, maar het was nog steeds erg mooi om te zien. In een park voor het Witte Huis waren mensen uit Syrië en Libië aan het protesteren. Ze wilden de hulp van de V.S. om hun land te bevrijden van hun dictators.

Aangezien alle musea in Washington DC gratis zijn, was het vanwege de warmte natuurlijk een extra goed idee om een aantal musea te bezoeken. Na het Witte Huis zijn we daarom doorgelopen naar het National Museum of Natural History. We hadden geen tijd om alles te bezichtigen, maar wat we hebben gezien was erg interessant. We hebben onder andere de tentoonstelling van de oceaandieren, de zoogdieren, de mens en zijn voorouders en van de insecten gezien. Bij de insecten en vissen waren ook een aantal levende dieren te zien. Rond half acht zijn we naar (het fastfoodrestaurant) Fuddruckers gegaan. Hier kon je (onder andere) hamburgers bestellen, die je daarna zelf kon beleggen met groente en saus. De hamburgers waren erg lekker en we zaten allemaal behoorlijk vol na het eten.

Zondag gingen we naar New York. Dit is vanuit Washington DC een eindje rijden en daarom was er niet veel tijd om nog andere dingen te doen. In Washington DC zijn we nog wel even langs het Pentagon en het World War II Memorial gereden, omdat we daar zaterdag geen tijd meer voor hadden. Onderweg naar New York zijn we door Amish Country gereden. De Amish zijn mensen die leven zonder gebruik van moderne technologie. Zo gebruiken ze geen auto’s of tractoren, maar paard-en-wagen en (ouderwetse) ploegen. Ook het gebruik van elektriciteit is niet toegestaan en alles wat ze nodig hebben, verbouwen ze zelf. Toch knap dat ze nog steeds zo leven, terwijl de moderne technologie het leven toch een stuk aangenamer maakt.

Lees meer...   (5 reacties)

Omdat we ons na anderhalf dag Washington DC met 40 graden net zo voelen als de eekhoorn hierboven, ga ik vanavond geen update meer schrijven. Ik zal proberen om morgen weer wat te schrijven over de afgelopen dagen.
Lees meer...   (4 reacties)
Vrijdagmiddag hebben we inderdaad niet veel andere dingen gedaan. We hebben gevaren met de kano, gezwommen en een aantal (waaronder ik) hebben nog even op de windsurfplank gestaan.
Zaterdag moesten we weer naar Toronto. Normaal gesproken zouden we om tien uur uit het huisje moeten, maar van de eigenaar mochten we langer blijven. 's Ochtends hebben we nog even gezwommen en daarna hebben we het huisje schoongemaakt en opgeruimd. Oma Dicky probeerde de combinatie afwasmachine en wasmiddel uit. Een combinatie die niet helemaal geslaagd was... Klik hier voor het filmpje. Rond lunchtijd zijn we vertrokken en onderweg hebben we in de auto een broodje gegeten. 's Avonds hadden we gereserveerd bij Memoires of Japan, een Japans restaurant. We hebben heerlijk gegeten en het restaurant is zeker een aanrader voor iedereen die deze kant op komt.
Zondagochtend hebben we rustig aangedaan en 's middags zijn we naar Bluffers Park gegaan. Bluffers Park is een 'gewoon' park in Toronto met een aantal mooie kliffen. Omdat Bluffers Park naast Lake Ontario ligt, hadden we ook onze zwemkleding meegenomen. Maar helaas konden we nergens zwemmen...

Maandag moesten we afscheid nemen van Oma Dicky, Hans, Isabelle, Kevin en Aimée. Zij zouden in Toronto blijven (waar ze wonen en werken), terwijl wij verder zouden trekken. Onderweg naar onze eerste hotel zijn we bij Cheltenham Badlands en Forks of the Credit Provincial Park even gestopt. Deze stops staan niet in de reisgids, maar zouden er eigenlijk wel in moeten staan. Het is moeilijk om de Cheltenham Badlands goed te omschrijven. De Cheltenham Badlands zijn een soort 'duinen' van klei en heel bijzonder om te zien.

Bij Forks of the Credit Provincial Park hebben we een kleine wandeling gemaakt. Via een 'wei' met bloemen en verschillende soorten vlinders (en helaas ook een hoop vliegen) liepen we naar een mooie waterval. Na de stops zijn we doorgereden naar ons hotel in Niagara Falls, Canada. Dit plaatsje ligt (je raad het misschien al) naast de Niagara Falls. Van een afstandje zagen de Niagara Falls er al indrukwekkend uit, maar morgen gaan we het beter bekijken.
Voor wie het leuk vind om nog meer te lezen; mijn oom Hans heeft op zijn weblog ook geschreven over onze week in het huisje.
Lees meer...   (5 reacties)
Zondagmiddag zijn we niet gaan winkelen. In plaats daarvan zijn we lekker bij ons huisje gebleven. Dennis, Kevin en ik zijn met de kano naar een van de eilanden gevaren. Bij het eiland hebben we even rust genomen en toen we weer terug wilden, was de stroming een stuk sterker geworden. Het lukte ons niet om terug te komen en dus hebben we de bewoners van het eiland om hulp gevraagd. Die waren gelukkig thuis en konden ons een lift terug geven met hun motorboot.
Maandagochtend zijn we boodschappen gaan doen en de rest van de dag zijn we bij ons huisje gebleven.
Dinsdag zijn we naar het Muskoka Wildlife Centre geweest. Het centrum was een soort opvang/dierentuin met allemaal dieren uit Ontario (de provincie van Canada waar we nu zitten). De meeste dieren waren gewond geraakt of verstoten en konden niet meer terug naar de natuur. Sommige dieren waren huisdieren geweest. Zo was er een beer, die 's nachts tussen twee kinderen in sliep.... De raaf Edgar had bij mensen gewoond die waarschijnlijk veel ruimtegames speelden en deed af en toe het geluid van een lasergun na (heel apart om te horen). Twee keer zijn we naar 'Meet a Creature' (Ontmoet een Dier) geweest. De eerste keer had de ranger een grijs vosje (van 2 maanden) en een volwassen, kleine uil meegenomen. De tweede keer een boomslang en weer het kleine vosje. De slang konden we aaien, de andere dieren niet. Het was dus een echt uitje voor mij!

Woensdagochtend zijn we met de auto naar een waterval gereden. De waterval was mooi om te zien, maar helaas konden we de waterval alleen van boven bekijken, doordat ze in de buurt aan het werk waren. Aan het eind van de middag zijn we een wandeling gaan maken. Het was een mooie wandeling, maar helaas waren er zoveel muggen en horzels dat we niet echt van de omgeving konden genieten....
Donderdag zijn we naar het provinciaal park Algonquin gegaan. In het park hebben we eerst even wat gegeten en daarna hebben we twee wandelingen gemaakt. De eerste wandeling ging naar een mooi uitzichtpunt. De andere wandeling ging naar een riviertje met stroomversnellingen. Aan het eind van de tweede wandeling zagen we een kleine slang (wat voor slang het was, weet ik niet) midden op het wandelpad. 's Avonds hebben we bij Boston Pizza gegeten.

Vandaag is het alweer vrijdag en onze laatste dag hier in het huisje. Vanochtend hebben we gezwommen en een stuk gevaren en vanmiddag gaan we waarschijnlijk niet veel andere dingen doen. Morgen gaan we weer terug naar Toronto.
Lees meer...   (6 reacties)
De afgelopen tijd heb ik veel reacties gekregen op mijn weblog met de vraag of alles goed met mij gaat. Gelukkig kan ik zeggen dat alles hier goed gaat. Ik heb alleen weinig tijd en zin om te schrijven.

Afgelopen donderdag zijn we vroeg opgestaan en naar oma gereden. We gingen namelijk met het vliegtuig naar Toronto in Canada. De vlucht ging prima en we hadden gezellige mensen in de buurt zitten. Ook het eten viel niet tegen. Om half een, Canadese tijd, waren we in Toronto en met onze huurauto zijn we naar het huis van mijn oom, tante, neefje en nichtje gereden. Nadat we wat hadden gedronken, zijn we even naar het winkelcentrum gelopen en de rest van de dag hebben we niet zoveel gedaan.
Vrijdagochtend waren we vroeg wakker en na het ontbijt zijn we met de metro naar de CN Tower gegaan. De CN Tower is 553 meter hoog en was tot 2007 het hoogste gebouw ter wereld. Met de lift gingen we naar het uitzichtpunt op 350 meter hoogte, waar we schitterend uitzicht hadden op Toronto en omgeving. Er was ook een glazen bodem, waar je helemaal beneden de grond kon zien... Toen we weer beneden waren, zijn we naar het grootste winkelcentrum in Toronto gegaan. Bij de Arby's hebben we een broodje gegeten en daarna hebben we nog even wat gewinkeld. 's Avonds zijn we met Isabelle, Kevin en Aimée bij de Mongoolse Grill wat gaan eten. Het eten was erg lekker en we hebben er een gezellige avond gehad.
Zaterdagochtend hebben we eerst even boodschappen gedaan en daarna zijn we met twee auto's naar ons huisje aan het meer gereden. We hebben het huis voor een week gehuurd en bij het huis horen ook een zeilboot, een kano en een windsurfplank. Helaas is mijn oom er dit weekend nog niet bij, omdat er een crisis op zijn werk is en hij nog een hoop moet regelen. Gelukkig kan hij er vanaf maandag wel weer bij zijn.
Vandaag waren we allemaal vroeg weer wakker en na het ontbijt zijn we naar het meer gegaan. Dennis en ik hebben Kevin en Aimée meegenomen in de kano en de rest heeft gewoon lekker in de zon gezeten. Vanmiddag willen we in ieder geval wat boodschappen gaan doen. Wat we verder gaan doen, moeten we nog even beslissen.

Lees meer...   (8 reacties)
De afgelopen drie dagen hebben we min of meer hetzelfde gedaan: 's ochtends stonden we om zeven uur op en na het ontbijt zijn we met de bus naar Grund gegaan. Grund heeft meer pistes en skiliften dan First en daarom gaan we liever een hele dag snowboarden in Grund. Helaas is het wel wat drukker geworden. Konden we de eerste dagen zonder te wachten de skilift in stappen, nu moeten we bijna altijd wachten. Ook de bussen en treinen zitten redelijk vol en als je niet op tijd bent, kan het gebeuren dat je niet meer in de (eerste) bus of trein past.
Dinsdag heeft het nog even gesneeuwd, maar gisteren en vandaag was het behoorlijk zonnig. De pistes zijn, ondanks de nieuwe sneeuw, steeds ijziger geworden. Gelukkig ligt er buiten de piste nog wel genoeg sneeuw en kan je, als je buiten de piste gaat, de ijzige stukken vermijden. Het is jammer dat de sneeuwkwaliteit op de pistes wat minder is en het wat drukker is, maar we kunnen nog wel lekker snowboaden/skiën en daar gaat het natuurlijk om!
Het eten in het hotel is ook nog steeds erg lekker. Elke avond staat er wat anders op het menu en we hebben nog geen enkele keer hetzelfde gehad. Zo hadden we dinsdagavond: sellery salade; gerstensoep; varkenskotelet met groente en aardappels en griesmeelpudding, woensdagavond: gemengde salade; gele erwten soep; rundvlees met groente en aardappelpuree en pruimentaart met fruit en vanavond: pastasalade; kip-curry soep; pangasius vis met rijst en prei en een sorbet met fruit.
Lees meer...   (57 reacties)
Vrijdagochtend om zeven uur vertrokken we met de auto naar Grindelwald in Zwitserland. Normaal gesproken is het acht uur rijden, maar door de sneeuw waren er veel files en konden we niet hard rijden. Uiteindelijk waren we rond zeven uur bij ons hotel, Jungfrau Lodge, in Grindelwald. We hebben vlug even onze tassen naar boven gebracht en zijn daarna in het restaurant gaan eten. Omdat we half pension hebben, krijgen we altijd ontbijt (een buffet) en avondeten (vier gangen, maar geen keuzemenu) van het hotel. Vrijdagavond stond er salade met zalm; runderbouillon; steak met kruidenboter, groente en aardappelkroketjes en een puddingbroodje met ijs en rode vruchten op het menu. Het was allemaal erg lekker en na het eten hebben we niet zoveel meer gedaan.
Zaterdag was de eerste snowboard/skidag. Om acht uur zijn we opgestaan en om negen uur zaten we in de ontbijtzaal. Het ontbijt was een buffet en ze hadden dan ook van alles; broodjes, croissantjes, corn flakes, yoghurt, eieren, vleeswaren, zelfgemaakte jam, jus de orange, thee, koffie en hete chocolademelk. Een deel was trouwens zelfgemaakt en het was allemaal erg lekker. Na het ontbijt hebben we skipassen gekocht en hebben we onze skikleding aangetrokken. Vanuit het hotel konden we naar twee gebieden; het eerste gebied ligt in het dorp zelf (First) en het andere gebied ligt net buiten het dorp (Grund). We besloten in het eerste gebied te gaan snowboarden/skiën. Met de bus gingen we naar de eerste skilift, die ons naar de top van de berg bracht. We hebben daarna verschillende andere skiliften genomen en rond een uur of twee zijn we naar het dorp gegaan om te gaan lunchen. We hebben bij een Italiaans restaurant een kleine pizza gegeten en na de lunch gingen we weer  met de skilift naar boven. Boven op de berg was het behoorlijk koud geworden en omdat verschillende liftjes al gesloten waren, besloten we weer naar beneden te gaan. Met de bus zijn we daarna naar ons hotel gegaan waar we wat hebben gelezen (in mijn geval; ook geleerd voor de examens na de vakantie). Om half acht zijn we naar de eetzaal gelopen en deze keer bestond ons avondeten uit; komkommer met garnalen; champignonsoep; kalkoen met tagliatelle en groente en abrikozentaart met vruchten en slagroom. Ook deze keer was het eten erg lekker.
Zondagochtend stonden we wat vroeger op en voor achten zaten we al in de ontbijtzaal. Bij het buffet waren de meeste dingen hetzelfde als de vorige dag (er was alleen een andere yoghurt en een ander zoet broodje). Na het eten zijn we met de bus naar Grund gegaan. De bus stopte bij de cabinelift en tijdens de lange tocht naar boven hebben we ons vermaakt met het bekijken van de andere cabines. Vreemd genoeg waren een aantal van de cabines oranje en hadden de naam van een voetballer van het Nederlands elftal (gisteren en vandaag hebben we onder anderen een cabine met de naam van van der Sar, van Bronckhorst, van Nistelrooij, van Persie, Sneijer en Huntelaar gezien). Na deze cabinelift hebben we verschillende andere skiliften genomen en zo kwamen we onder anderen in het plaatsje Wengen. In Wengen konden we vanuit de skilift een gems zien; heel apart om wild te zien tijdens het snowboarden! Rond één uur hebben we op de top van de berg geluncht; mijn ouders hadden soep en brood, Dennis had worst met brood en ik had een hamburger met frietjes. We hebben lekker gegeten en het eten was ook helemaal niet duur. Na het eten hebben we nog wat andere skiliften genomen en om half vier begonnen we aan de lange afdaling naar het beginpunt. Daar konden we gelijk in een (volle) bus stappen en om vijf uur waren we op onze hotelkamer. Rond zeven uur zijn we naar de eetzaal gelopen en deze keer stond er op het menu: meloen met ham; groentesoep, stoofvlees met groente en Spinat spätzli (deeg met spinazie); appel met vanillesaus en kaneel. Speciaal voor Dennis (die geen fruit lust) hadden ze kaas in plaats van meloen en als toetje ijs.
Vanochtend zijn we ook weer om zeven uur opgestaan. Na het ontbijt zijn we naar de trein gelopen om met de trein naar het Grund gebied te gaan. De trein stopte bij een van de bergtoppen en vandaar hebben we verder gesnowboard/geskied. Om drie uur hebben we weer bij hetzelfde restaurant op de top van de berg gegeten en deze keer hebben mijn ouders en Dennis soep met brood en ik had het kindermenu met kipnuggets en frietjes gegeten. Omdat het zicht slecht was en de hobbels en ijzige stukken moeilijk te zien waren, hebben we na de lunch nog maar één skilift genomen. Om vijf uur waren we weer op onze hotelkamer en omdat we laat hadden geluncht, zijn we pas om kwart voor acht naar de eetzaal gelopen. Deze keer hadden ze tomaat met kaas; linzensoep; kip met groente en polenta (mais met griesmeel en kaas) en straciatella-ijs met fruit op het menu staan en ook vanavond hebben we weer lekker gegeten.
Zoals jullie lezen, hebben we het goed naar ons zin hier. Het is een schitterend gebied, we zitten in een goed hotel met lekker eten en aardig personeel en de skipistes worden goed bijgehouden (er wordt redelijk wat sneeuw bijgemaakt en de piste wordt regelmatig geprepareerd).
Lees meer...   (20 reacties)
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl